ZLOT TALENTÓW 2019
Obozy sportowo - rehabilitacyjne
Co roku regenerujemy swe siły na obozie...
O nas
Placówka, położona w niezwykle malowniczej okolicy, na skraju...
Teatr
Grupa przygotowując spektakl nigdy nie pracuje na „gotowym” scenariuszu...
Malta Strong
Malta Strong to impreza o charakterze sportowym wzorowana... -
Integracja środowisk
Jesteśmy placówką, która stawia na integracje zarówno między domownikami, jak i z innymi placówkami.

Untitled 2

Strefa ruchu

 
 

1. Bieg w miejscu

Bieg w miejscu uaktywnia do działania wszystkie partie mięśni i doskonale modeluje sylwetkę oraz może być elementem rozgrzewki. Aby wykonać to ćwiczenie nie potrzeba praktycznie żadnych akcesoriów treningowych – wystarczy wygodna odzież oraz sportowe buty. Co więcej, biegnąc w miejscu, możemy w pełni skupić się na oglądaniu ulubionych programów, więc łączymy przyjemne z pożytecznym.

15-minutowy bieg w miejscu pozwala spalić około 130 kcal. Aby osiągnąć lepszy wynik, warto w czasie treningu naprzemiennie zmieniać tempo wykonywania ćwiczenia.

2. Przysiady

Przysiady to także ćwiczenia wyszczuplające, które pozwalają wyrzeźbić mięśnie nóg, pośladków i brzucha. W czasie 15-minutowego treningu można spalić około 90 kcal.

3. Klasyczne brzuszki

Brzuszki to kolejne proste i skuteczne ćwiczenie odchudzające; robione systematycznie, wzmacniają mięśnie brzucha oraz pleców i pozwalają pozbyć się nieestetycznych fałdek z okolicy talii. Ile kalorii spalają brzuszki? 15-minutowy trening pomaga spalić około 50-70 kcal.

4. Deska (plank)

Deska to modne ostatnio ćwiczenie, które uaktywnia mięśnie całego ciała i rewelacyjnie wpływa na zdrowie kręgosłupa. Ćwiczenie doskonale modeluje sylwetkę i spala kalorie, choć na początku może wydawać się dość trudne. Dla początkujących zaleca się 2-3 serie deski, które nie powinny trwać dłużej niż 30 sekund. Ćwiczenie to warto wykonywać w przerwie pomiędzy innymi ćwiczeniami. Rekordziści wytrzymują w pozycji deski nawet 40 minut.

Ilość spalonych kalorii w tym przypadku zależy od czasu, jaki jesteśmy w stanie wytrzymać w pozycji deski, ale nie kalorie są tutaj najważniejsze, a ogólny wpływ tego ćwiczenia na zdrowie i wygląd sylwetki.

5. Skakanie na skakance

Skakanie na skakance może być jednym z przyjemniejszych elementów treningu. Zaletą tego ćwiczenia jest doskonały wpływ na układ krążenia oraz różne partie mięśniowe. 15-minutowy trening ze skakanką spala około 150 kcal.

Po zakończeniu każdego treningu należy pamiętać o rozciągnięciu poszczególnych partii mięśniowych oraz odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Powodzenia
Damian Ławniczak


 Słyszeliście o zjawisku, które polega na przwyczajeniu się organizmu do danego bodźca? Tak, takie zjawisko ma miejsce kiedy ćwiczymy od dłuższego czasu jednym zestawem ćwiczeń. Właśnie dla tego powinno się co jakiś czas zmieniać zestaw ćwiczeń lub dokładać obciążeń. Dziś zapraszamy do pobrania zestawu ćwiczeń wzmacniających mięśnie kończyny górnej.

 

POBIERZ - Zestaw ćwiczeń - wzmocnienie mięśni kończyny górnej (PDF)

Powodzenia
Mikołaj Tomaszewski


W ostatnim materiale przedstawione zostały ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyny górnej, teraz czas na zestaw ćwiczeń wzmacniających kończynę dolną.

POBIERZ - Zestaw ćwiczeń - wzmocnienie mięśni kończyny dolnej (PDF)

Powodzenia
Mikołaj Tomaszewski


Aktywny senior w domu - Program profilaktyczny Krajowej Izby Fizjoterapeutów i Ministerstwa Zdrowia

W nawiązaniu do wskazówek Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego zaleca się, aby w celu uniknięcia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, seniorzy ograniczyli przebywanie w miejscach publicznych. Chodzi o zniwelowanie ryzyka poważnych skutków zakażenia, które rośnie wraz z wiekiem.

Link z materiałami video do ćwiczeń:

https://fizjoterapiaporusza.pl/aktywny-senior?fbclid=IwAR3tiI-iBnKl-n-0X3LxUs0-BehZ_RAZEatNSNf5D-tvrDQN221kzSoZN6s

Powodzenia
Mikołaj Tomaszewski


 

Masz pytania?

Środowiskowy Dom Samopomocy
Dom Pomocy Maltańskiej
ul. Dworcowa 16
62 - 041 Puszczykowo

 

 +48 61 819 44 46
 jerzy.pelowski@zakonmaltanski.pl
 pon-pt: 7.30 - 15.30

Wspierają nas!

01_powiat.png 02_fundacja.png 04_zgromadzenie.png 05_renowacja.png 800px-POL_Puszczykowo_COAsvg.png PFRON_wersja_podstawowa_RGB-01.jpg Samorzd_Wojewdztwa_Wielkopolskiego.jpg
© 2020 Dom Pomocy Maltańskiej w Puszczykowie